ביטוח לאומי

נפגעתם בתאונת עבודה?

חליתם או נפגעתם ואתם רוצים לקבל קצבות נכות ("נכות כללית")?

ילדכם מוגבל ואתם רוצים קצבת נכות עבור ילדכם? ("קצבת ילד נכה")?

אתם או יקיריכם מתקשים בקבלת קצבת סיעוד?

זקוקים לשירותים מיוחדים?

ביטוח לאומי מקשה עליכם את מימוש זכויותיכם?

ביטוח לאומי דחה את תביעתכם?

ביטוחי לאומי זימן אתכם לוועדה רפואית?

אתם צריכים עורך דין ביטוח לאומי!

אני יכול לעזור!

ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עבור "אדם מן היישוב" הוא משימה קשה ומאתגרת ואינני ממליץ לכם לעשות אותה לבדכם.

חוק המוסד לביטוח לאומי הוא חוק סבוך ופסיקת בתי הדין שדנה בסעיפיו השונים לא אחידה ולא פשוטה ליישום.

קשה לתמצת את הזכויות השונות שמעניק המוסד לביטוח לאומי לאזרחי מדינת ישראל, אך נקיף בעמוד זה את הזכויות העיקריות:

פגיעה בעבודה

המוסד לביטוח לאומי מעניק זכויות לעובדים הנפגעים בעת עבודתם או בדרך מביתם לעבודתם וההיפך. הזכויות מתמצות בקבלת דמי פגיעה אשר למעשה מחליפים את ימי המחלה שהעובד (השכיר) זכאי ​לו, וכן נפגע העבודה זכאי לבדיקת נכותו על ידי ועדה רפואית שבמסגרתה תיקבע נכותו הזמנית והקבועה.

באופן כללי, ככל שנכותו של נפגע העבודה היא בין 9% ל-19% זכאי נפגע העבודה לקבל מענק חד פעמי המחושב באופן כללי, כך: שכרו של האדם כפול שיעור נכותו כפול 43.

ככל שהנכות היא 20% ומעלה, זכאי האדם לקבלת קצבת נכות חודשית גבוהה עד סוף יומיו [בהגיעו לגיל פרישה ייאלץ לבחור בהמשך קבלת קצבת נכות מעבודה או קבלת קצבת אזרח ותיק ("קצבת זקנה")] שהיא נגזרת משכרו כפול שיעור נכותו.

ענף נפגעי עבודה הוא ענף מורכב וכולל זכויות רבות שקצרה היריעה מלהכילן. הנכם מוזמנים להתייעץ עמי.

נכות כללית

המוסד לביטוח לאומי מעניק זכויות לאזרחים אשר יש להם נכות ונגרמה להם פגיעה בכושר העבודה וזאת עד להגיעם לגיל פרישה.

על מנת לזכות בקצבת נכות כללית יש לקיים שני תנאים:

• תנאי רפואי – נכות בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות, אם מתקיימים 2 ליקויים ומעלה וכי ועל ליקוי מסוים נקבעה נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות.
  • תנאי תעסוקתי – נקבע שעקב הנכות היכולת להשתכר ירדה ב-50% לפחות, ונקבעה דרגת אי כושר באחד מהשיעורים האלה: 60%, 65%, 74% או 100%.

קצבת הנכות תקבע בהתאם לשיעור דרגת אי-הכושר.

מדובר בתביעה מורכבת שמומלץ מאוד לשכור שירותיו של עורך דין מנוסה ובקיא כדי למקסם את מימוש הזכויות.

קצבת "ילד נכה"

קצבת ילד נכה מוענקת לילדים (עד גיל 18) אשר חולים במחלות שונות, כגון: הספקטרום האוטיסטי, שיתוק מוחין ובעיות גפיים, אלרגיה מסכנת חיים, אפילפסיה, בעיות בדיבור, בעיות בדרכי הנשימה (סיסטיק פיברוזיס), בעיות התנהגות קשות, הזקוקים לדיאליזה, עיכוב התפתחותי משמעותי, סרטן, מחלות נפש וכיוצ"ב.

קצבת ניידות

קצבת ניידות מוענקת לאנשים הסובלים מליקויים המקשים על ניידות לדוגמא שיתוקים, קטיעות, קשיונות, נקיעות, קיצור גפה וכיוצ"ב.

קצבת סיעוד

קצבת סיעוד מיועדת למי לאנשים שהגיעו לגיל פשרה, הגרים בבית או בדיור מוגן, הזקוקים לעזרת אדם אחר בפעולות היום-יום.

הקצבה משולמת לפי 6 רמות זכאות וניתן לבחור בקבלת קצבת סיעוד בכסף או בשירותי סיעוד.

כעורך דין צברתי שעות רבות בייצוג מבוטחים בפני המוסד לביטוח לאומי לרבות הופעות רבות בפני הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי וכן ברשותי הצלחות רבות לרבות בערעורים בפני הוועדות הרפואיות לעררים ואף בערעורים שנדונו בבית הדין האזורי לעבודה.

שימו לב כי המועדים ביחס להליכים הקשורים למוסד לביטוח לאומי הם קצרים ביותר ולכן הזדרזו והתייעצו עמי מוקדם ככל האפשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ